Een zondag zoals hij hoort te zijn..

7 juni 2015 - Madrid, Spanje

Buenos días,

Vroeg uit de veren zodat ik mijn dag nuttig kon besteden. 1e punt van mijn to-do-list kon ik afstrepen. Ik ben namelijk met Alexander, Keren, Kelly en Eva naar de Rastro Markt hier in Madrid gegaan. Deze markt staat bekend als de grootste en wekelijkse markt van Madrid. Hij was totaal anders dan de markten waar ik bekend mee ben. Ik kon geen aardbeien, Vietnamese loempia’s en verse reuze stroopwafels vinden…  Echter heb ik wel mijn ogen goed rond laten slingeren. Het was een ontzettend leuke mooie markt met totaal verschillende kraampjes en culturen. Er was een hoop te zien en het viel me op dat er totaal geen vlees/vis/groente/fruit of andere verse producten verkocht werden. Ook kun je bij Spanjaarden niet zo makkelijk afdingen als ik had verwacht. Ik als Nederlander moet dat toch kunnen maar dat viel vies tegen. Wel heb ik een ontzettend mooie met de hand geschilderde Spaanse waaier gescoord!

Vervolgens heb ik de andere de weg naar het zwembad gewezen en ben ik snel naar huis gegaan om mijn spullen te pakken. Vervolgens hebben we de hele middag genoten van het weer en het zwembad. Het  nieuwe zwembad dat we gevonden hebben ligt letterlijk om de hoek, goedkoper, erg netjes en bied genoeg schaduw plaatsen. Heerlijk aan het zwembad gelegen, huiswerk gemaakt, gekletst en genoten. Om 20:00 naar huis gegaan, verder met mijn huiswerk en dit blog schrijven. Dadelijk nog eten, douchen, naar de winkel en skypen omdat ik iedereen ontzettend mis.

Ik moet zeggen dat ik hier pas een week zit maar mezelf en andere al behoorlijk leer kennen. Ik heb door dat ik wat meer tijd voor mezelf moet nemen omdat ik me anders echt irriteer en frustreer en dus als gevolg chagrijnig wordt. Niet chill. Ook ben ik tot de conclusie gekomen dat ik minder geld moet gaan uitgeven want toen ik op mijn bankrekening keek was ik ook spontaan chagrijnig. Doneren mag natuurlijk altijd, voor mijn bankrekening mag je een appje/berichtje/smsje/mailtje sturen ;). Verder alles top hierzo en is alles 1 groot leerboek voor me!

Groetjes en kusjes