Presteer tijd was aangebroken!

25 juni 2015 - Madrid, Spanje

Hallo lieve lezers,

Jep vandaag was de dag dat ik mijn eindtoetsen moest maken. Nu zullen er velen van jullie zich zorgen zitten maken om wat ze gaan lezen. Geen zorgen, ik heb de toets gerockt! Ik had twee toetsen en deze gingen mij beide gemakkelijke af dan verwacht. Tuurlijk waren er hier en daar wat moeilijkere puntjes maar dat maakt voor mij niet uit. (stiekem wel maar ik wil niet zwak overkomen ;)). Na de toetsen ben ik vrijwel meteen naar huis gegaan, na een flink afscheid van mijn klasgenoten die nu al in het vliegtuig naar Parijs zitten. Gelukkig gaan ze ook naar Amsterdam dus kan ik ze a.s. Donderdag opzoeken in Amsterdam.

Eenmaal thuis ff gerust en nog wat zonnestralen opgevangen, wat eten naar binnen gewerkt en toen was het zover. Aan de grote klus begonnen: koffers inpakken. Dit viel nog alles mee, ik heb nog 4 kg over wat ik mee kan nemen. (het liefst vul ik die met tinto de verano ^_^). Na de ontdekking van ruimteoverschot ben ik nog even op pad gegaan om nieuwe schoenen te scoren. Aangezien ik hier twee paar weg moet gooien door slijtage. Ik heb een heel leuk paar Espadrilles gescoord! Het was best fijn om na al dat leren even te relaxen en tijd voor mezelf te nemen. Eenmaal thuis toch nog een klein beetje geleerd d.m.v. samenvatten. Klaargemaakt en op pad om wat te gaan drinken en eten met Marly en Pascal.

Helaas had Marly net als Rosa en Sanne slecht nieuws gekregen. Door de stakingen van het personeel van Ryanair hier in Spanje ontstaat de situatie dat passagiers geen ruimbagage mee mogen nemen, alleen 2 stuks handbagage. Ieder normaal functionerend mens begrijpt dat als je een maand ergens verblijft, dat niet mogelijk is. Dus heb ik vanavond een extra koffer bijgeboekt zodat ik de koffer van Marly mee kan nemen naar Nederland zaterdag. Aangezien Ryanair geen koffer nazend zonder passagier en een latere vlucht ook geen optie  is vanwege de herkansingen.

Nog wat gegeten bij de geweldige zaak ‘el tigre’, wat gedronken bij ‘la sureña’ en uiteindelijk na verschillende locaties geëindigd bij ‘cien monteditos’. Een prima laatste avondje zo ongeveer want morgen avond tel ik niet mee.

Kusjes!

1. Mama:
    Hey mopke
    .dat is lief dat je dat doet zo met de koffers. Succes met je laatste dag. Tot morgen
  2. Trix:
    26 juni 2015
    zo joh, fijn dat de toetsen goed zijn gegaan en je nu opmaken voor de thuisreis na 4 geweldige weken Nog een mooie dag met waarschijnlijk veel afscheidjes en morgen een goede reis terug
  3. Hanneke:
    26 juni 2015
    ahh lief van je dat je dat zo oplost met haar koffer! geniet van je laatste dag, zie je snel! Kus X