De klassieker

20 november 2015 - Madrid, Spanje

Hallolieve lezers,

Ja ik weet het hetis er nu snel eentje na mijn vorige blog maar ik kon het niet laten om weer te gaan schrijven. Vandaag heb ik eerst goed uitgeslapen/ uitgerust. Om vervolgens op pad te gaan, dit maal naar Santiago Bernabeu (het stadion van Real Madrid) Waar morgen de klassieker wordt gespeeld FC Barcelona tegen Real Madrid FC. Ik kijk er nu al naar uit om de wedstrijd tussen de spanjaarden te gaan kijken. Dat wordt een groot feest zolang ik maar in de juiste kroeg zit en voor de juiste ploeg juich. Maar het  stadion, wat reusachtig zeg, en na een mooi zicht van binnen en buiten een rondleiding gehad waarin ik van alles te horen kreeg over de club en de geschiedenis van de club. Best leuk om te weten en morgen met andere mee te kunnen praten.

Na mijn bezoek aan het stadion heb ik de bus gepakt naar sol om een hapje te gaan eten en de nieuwe kerstverlichting in Madrid te bewonderen. Vervolgens de metro naar het hostal gepakt om mijn spullen in te pakken en naar mijn Spaanse familie te gaan. Kom ik er ineens achter dat er voor 2 dagen een Nederlandse jongen bij me op de kamer zit. Was eigenlijk best fijn om even Nederlands te kunnen praten. Nou uiteindelijk ben ik weer warm ontvangen in de familie en heb ik een eigen kamertje gehad en gaat raquel speciaal voor mij in de woonkamer slapen, hoe lief! Ik kon heerlijk douchen met grote zachte badlakens in een prive badkamer waar eeen haarmasker voor me klaar stond. Echt deze mensen ijn zo lief en verzorgend, het zijn schatten en ik ben zo blij dat ik dankzij mijn opleiding hun heb mogen leren kennen!

Nu ga ik heerlijk slapen op een kamer waar alleen ik slaap en niet 11 anderen. Morgen optijd op en naar el ecorial, een plaats/gebouw die al ontzettend lang op mijn bucket list stond. Ik kan niet wachten! Tot slot de kroeg in met vrienden om de wedstrijd te  gaan kijken. Morgen laat ik weer wat van me horen, voor nu:

Slaaplekker!

Van reisblog naar fotoboek