herenigd!!!

19 november 2015 - Madrid, Spanje

Dag lieve lezers,

Jahoor ik heb een sportbroekje gescoord om in te slapen, dat is al een zorg minder. Maar waarom was ik nou tot het weekend alleen op die kamer? wat blijkt, is zaterdag DE match, barcelona - madrid.. Dan verwacht ik niets anders dan 11 mannen erbij op de kamer en dat wekte toch enigzins zorgen bij me op. Dus ben ik op bezoek gegaan bij mijn spaanse familie om te kijken wat zij ervan vonden en wat denk je, hebben ze dit weekend een slaapplaats over omdat die Amerikanen naar Barcelona gaan. Hoe chill, heb ik vrijdag en zaterdag nacht een prive kamer op een locatie waar  ik thuis ben en gezellig met de familie samen kan eten. Het was zo leuk, niemand had me al verwacht dus iedereens mond viel open toen ik aan de deur stond, raquel vloog op me af en knuffelde me zowat dood. Dan weet je gewoon dat  het goed zit, dus heb ik daar vanavond gegeten en afspraken gemaakt en om twaalf uur toch maar bedacht om eens de metro te  gaan pakken. Maar ik slaap dus vrijdag en zaterdag op Cuatro Caminos, inclusief eten, en ga zaterdag avond met Alberto en zijn vrienden in een of andere kroeg de wedstrijd kijken en zondag ga ik de hele dag met Raquel naar parque del oeste, el teleferico en casa del campo en daarnaast neemt ze me mee uiteten in een of ander hip tentje. Ik heb er nu al zin in! maar naast mijn bezoek aan de familie heb ik genoeg andere dingen gedaan. Zo heb ik dus dat broekje gescoord, een roze selfie stick gekocht want tja iemand zal de foto's moeten nemen en ik ga echt niet zomaar mijn telefoon aan vreemden geven. Daarnaast heb ik mijn Spaanse simkaart opgewaardeerd zodat ik in ieder geval overal kan bellen e.d. en 4g netwerk voor fb en whatsapp heb. Ook heb ik mijn nagels laten doen, mama en ik doen dat nu al ff zelf maar laten doen is toch wel erg fijn. En mjin 2e hoogtepunt van de dag: Ik ben gaan eten bij het oudste restaurant ter wereld BOTIN. Wat een ervaring was dat zeg! Ik had in Nederland gelukkig al gereserveerd voor 1 persoon want het zat om 15:00 ramvol. Het kleine schattige restaurantje staat bekend om zijn klassieke oven uit de 18e eeuw waar ze heerlijke biggetjes in braden. Nou heb ik makkelijk buurt en dat zorgde er gelukkig voor dat ik een rondleiding kreeg en in de keuken van alles mocht proeven voordat ik aan tafel ging zitten om te bestellen. Eenmaal klaar met de rondleiding werd ik de kelder in begeleid waar in een stenen tunnel ook een stukje restaurant was gerealiseerd. Daar boden ze me de engelse menu kaart aan die ik natuurlijk snel omgewisseld heb. Voor ik het wist stond de huisgemaakte Sangria op tafel (ik heb echt nog nooit zo'n lekkere sangria op!) en kwam mijn voorafje, heerlijke zachte klassieke iberico ham / kip kroketjes gevolgd door het  hoofdgerecht gestoomde eieren met gerookte zalm. Wauw wat was dat lekker. Ja je zal je nu afvragen waarom dan niet hun bekendste gerecht, omdat ik die biggetjes dood en gebakken heb gezien en het toch niet over mn hart kreeg om de maaltijd te bestellen. Een toetje heb ik aan me voorbij laten gaan zodat ik nog plaats over had om bij San gines (oudste chocolateria van Madrid) heerlijke churros con chocolate te eten. Best slim bekeken al zeg ik het zelf. Al bij al heb ik dus een heerlijke dag gehad met veel dingen om niet te vergeten. O en dan kijk alweer uit naar morgen aangezien ik dan vroeg op ga en Las ventas ga bezoeken, plaza de toros, de stieren arena van Spanje. De plaats waar het gevecht van het jaar is waarvoor zo goed als heel Spanje stil komt te staan. Ik ben benieuwd en hoop dat ik een interessante gids heb die niet te snel Spaans praat. Overigens viel het me op bij de metro (sorry hak op de tak verhaal) dat als ik een toeristen kaart voor 7 dagen zou kopen, dit mij 37,50 zou kosten en dan alleen in zone A kan reizen, terwijl ik nu een jongeren abonnement voor een maand heb gekocht a 20 euro waarmee ik in alle zones kan reizen dus ook naar el escorial.. bizar toch.

Excuses voor mijn uber lange verhaal waar al bij al eigenlijk geen flikker instaat, toch bedankt voor de aandacht en het lezen, dikke kus en tot snel!

1. Terry:
    19 november 2015
    Wat leuk om jou reisverhalen te lezen! Geniet lekker van je weekje in Spanje. Liefs en groetjes Terry