Even wat in te halen

22 november 2015 - Madrid, Spanje

Hallo allemaal,

Sorry ik heb al even niets van me laten horen dus vandaar ff een nieuwe blog voor jullie, dan is iedereen up 2 date. Gisteren ben ik naar el escorial geweest. Een prachtig paleis waar ik veel heb mogen zien en bewonderen. Wat erg leuk was dat ik een aantal weken terug samen met Eva een presentatie heb gehouden over de Barok en dat o goed als alle schilderijen uit die presentatie te bewonderen waren in el escorial. Erg leuk als je er al wat meer vanaf weet ze ook in het echt kunt zien. Naast het escorial van binnen (waar ik geen foto's mocht maken ;( ) heb ik ook de tuinen bezichtigd. Prachtige tuinen en een paleis waar je U tegen zegt. vergelijkbaar met die van paleis versailles.

Na een flinke tocht daar op de benen door te hebben gebracht terug naar madrid gegaan inclusief een uurtje slapen in de bus. Eenmaal in Madrid heb ik me snel opgefrist om met Alberto en zijn vriend Migelo de wedstrijd el clasico te  gaan kijjken (real madrid tegen FC Barcelona). Dit liep helaas uit op een fiasco 4-0 voor barca, gelukkig was onze vriend migelo (afgeleid van migelangelo) wel voor barca dus die wist ons op te vrolijken.

Na de wedstrijd ben ik maar snel de stad in gegaan om het verdriet met vrienden weg te drinken. Hier zijn we een leuke bar in gegaan waar  een van mn vrienden werk. Super leuk ouderwets tentje waar je zoals het hoort wat lekker bij je bier krijgt. Ook heb ik hier spaanse bloedworst geprobeerd (deze was gevuld met rijst en dus best lekker). Daarnaast heb ik daar empanadillas geproeft (ook mega lekker, ik kon me er wel ziek aan eten). De avond vloog voorbij en het was alweer tijd om de laatste metro naar huis te pakken (gelukkig kon ik nog een nachtje bij mijn familie slapen.

Deze zondag vroeg uit bed gegaan kadotjes voor de familie te scoren. Uiteindelijk goed geslaagd met een mooie bos bloemen voor Esther, een bad verwen pakket voor Raquel en een blik met hollandse lekkernijen voor Alberto en natuurlijk een leuk kaartje met een uitnodiging om Nederland te komen bezoeken. Ze waren me ontzettend dankbaar en vonden het erg jammer dat ik naar Nederland ga, het liefst hebben ze dat ik bij hun blijf maar dat kan natuurlijk niet haha. Ik moet toegeven dat ik er alles behalve aan denk om terug te gaan naar ons koude kikker landje.

Vervolgens koffers ingepakt en op pad gegaan om in parque del oeste de tempel van Debod te bewonderen (de tempel was een gift van egypte aan spanje). Daarnaast wilde ik graag eens in de teleferico zitten (een skilift die over het grootste natuur gebied van Spanje gaat) Beide zijn ontzettend geslaagd en heb ik me prima vermaakt. Het natuurgebied is prachtig en je vergeet dat je in een gigantische stad zit. Nu snap ik dat ze Madrid de groenste stad van de wereld noemen. En de tempel wauw, ik ben nog nooit in egypte geweest maar even dacht ik dat ik in egypte was.

Op de terug weg heb ik heerlijk een hapje gegeten bij taco bell (daar wilden davy en ik al heel lang graag gaan eten, ook al is het een fast food keten). Daar heb ik heerlijke tacos, quesodillas en nachos met guacamole gegeten. gegaan naan koffer op te halen en afscheid te nemen. Wat zal ik ze missen, het zijn zo'n schatten. Nu zit ik alleen in een grote wite zaal mijn blog te schrijven met ene biertje links en een sigaretje rechts en wat chips op schoot en ik lach me rot om hoe idioot dit eruit moet zien en alle dingen die ik heb gedaan de afgelopen dagen. Zoveel bezichtigd, zoveel mensen leren kennen. Wat een ervaring is dit. Deze week levert mij net zoveel op als die maand met klasgenoten. Ik geniet, ik lach, een betere vakantie kan ik niet hebben (ookal zijn het hier geen tropische tempraturen meer). Bedant voor het lezen van mijn  verhaal.

Groetjes en kusjes Mandy