Toerist uithangen

20 november 2015 - Madrid, Spanje

Hola a todos,

Wauw wat heb ik een effectieve dag gehad. Maar eerst mijn excuses dat ik nu pas een blog schrijf over gisteren, het  is er gisteren niet van gekomen.

Gisteren ben ik begonnen met een een rondleiding in Las Ventas, de stieren arena van Spanje. Ik weet dat niet iedereen het met me eens zal zijn maar ik vind deze stierenvechten ontzettend interressant en ik zou ook graag nog een echte Corida de toros willen zien. Helaas is het seizoen daarvoor nu afgelopen (weer een rede om terug naar Spanje te gaan) Ik heb door zo goed als het hele gebouw een rondleiding gehad en ik heb zelfs in de vecht ring zelf gestaan, het gebouw, de ring alles was echt indrukwekkend (vergeet dan ook niet om foto's te kijken)

Na las ventas had ik besloten om naar de Faro de Moncloa te gaan, een toren van 92 meter die uitzicht geeft over de hele stad en de bergen. Dus nam ik ipv de metro de bus, dan kun je ten minste nog wat zien van de stad. (gratis toeristische tour gehad). De bus was erg nuttig aangezien ik verbaasd keek en een oude Spaanse man mij precies wist uit te leggen waar we allemaal voorbij kwamen. Om mijn reis naar Moncloa te vervolgen moest ik wel de Metro pakken maaaaar ik zag natuurlijk een leuke winkel genaamd Casa del Libro waar ze boeken verkopen die ik komende periode nodig heb dus die heb ik natuurlijk maar meteen meegenomen. Toen aan de overkant zag ik de primark, zo groot had ik die nog nooit gezien. Ik heb het gewoon voor elkaar gekregen om de gehele nieuwe collectie te bekijken en niks te kopen. Door naar Moncloa waar ik voor 3 euro de toren in kon en een prachtig uitzicht had. Zoveel dingen gezien van bovenaf waar ik anders mee op de foto was gegaan. Best grappig eigenlijk.  Na de toren leek het me leuk om als nederlander het van Gogh cafe in te duiken waar ik heerlijke Churros en een cappuccino op heb, beetje jammer alleen dat ze hier in spanje echt geen lekkere cappuccinos maken. Iedere keer denk ik jaa lekker cappuccino en dan valt het na die eerste slok tegen ongekend.

Maargoed besloten om terug te gaan reizen zodat ik een keer optijd kon gaan slapen dus wilde ik nog snel een hapje gaan eten bij 100 montaditos (waar ik onderhand vaste klant ben). Ik wilde graag buiten zitten aangezien er nog een heerlijk zonnetje was maar het  terras zat natuurlijk vol. heeft de ober voor mij mensen weg gejaagd zodat ik daar kon zitten. Hoe lief! Maar andere wilde natuurlijk ook buiten zitten dus toen heb ik gezegd dat ze bij mochten zitten als ze wilden. Voor ik het wist zat er een hele vriendengroep om me heen en was het super gezellig! Ik mocht met ze mee op stap dus zijn we naar een karaoke bar gegaan waar ik iedereen eronderuit zong met engelstallige liedjes, dachten ze me te hebben met Spaanse muziek, mooi niet dus. Aangezien ik o goed als alle muziek van marc anthony ken.. Maar wauw wat een avond het was echt hilarisch, zoveel gelachen en gekletst. Voor ik het wist was het 7 uur sochtends dat ik thuis in bed lag. vandaar zo laat dit blog. Ik ga het nu afkappen want ik ga dadelijk naar Santiago bernabeu

besos y abrazos

1. Trix:
    22 november 2015
    Hoi Mandy wat een leuk reisverslag weer en op nieuw een schat van mooie ervaringen