studeren en huiswerk maken, voelt vertrouwd?!

9 juni 2015 - Madrid, Spanje

Hoi, Hallo, Hola,

Allereerst, leuk dat je mijn blog weer leest. Het is ondertussen alweer officieel de 9e dag hier, de tijd vliegt voorbij.

Vanochtend op ’t gemakske met Ymke opgestaan en naar school gegaan. Vervolgens hebben we in mijn eerste les het huiswerk besproken, een schrijfopdracht over mijn toekomstplannen in de subjuntivo. Vervolgens hadden we conservación y cultura. Hier hebben we een erg interessante les gehad over de gedachtes van iedereen m.b.t. de stereotype Amerikaan, Spanjaard en Nederlander. Erg grappig wij eten elke dag Gouda kaas, roken veel wiet, lopen allemaal op houten klompen, spreken dezelfde taal als Duitsers, werken veel, zijn zakenmensen en erg sociaal. Je kunt zelf wel raden waar ik het wel en niet mee eens was. Toen was ik aan de beurt om te vertellen dat Amerikanen alleen maar plastic hamburgers van MC donalds en de Burgerking eten samen met 1,5 liter cola. Daar waren zij het verassend genoeg niet mee eens.

Uiteindelijk hadden we nog een les Lengua Española van Isaac. Deze keer hebben we het gehad over spaanse gezegdes en uitspraken met betrekking op kleuren. Erg grappig en veel gelachen deze les, iedereen dacht iets anders. In Nederland zeggen we ‘mijn prins op het witte paard’ als we praten over onze droomvent. In Spanje zeggen ze ‘principe azul’ wat letterlijk ‘Prins blauw’ betekend. Na school de Amerikanen de kortere weg naar de metro begeleid en naar huis gegaan. Daar stond een pan gevuld met heerlijke paëlla op ons te wachten waarbij we salade hebben gegeten.

Uiteindelijk een siësta gehouden van 2,5 uur i.p.v. 1 uur, oeps! Vervolgens vanaf half zes aan mijn huiswerk gezeten en geleerd. Nu is het half tien dus ik vind het genoeg geweest. Ik ga zo bij Monteditos wat te eten halen en hier thuis lekker opeten met een glaasje tinto de verano. Vervolgens zal ik mijn verstand gebruiken en eens wat eerder naar bed gaan zodat ik niet zo’n lange siësta hoef te houden.

Groetjes uit Madrid van een hardwerkende student

Ps. Al dat leren, studeren en huiswerk maken doet me goed, geeft me het Nederlandse gevoel aangezien het in Nederland toch echt een onderdeel is van mijn dagindeling.