Laatste schooldag alweer

5 juni 2015 - Madrid, Spanje

Zo de laatste ochtend van mijn eerste week is vanochtend alweer aangebroken. Eenmaal op school had ik een interessante cultuur les waarbij we ingingen op verschillen tussen culturen. Daarbij werd iedere keer de vraag gesteld of het een cultuur verschil was of een tekort aan opvoeding en dus onbeleefd gedrag.  Toen ik vertelde dat ze in Spanje 2 kussen geven en in Nederland 3 en soms een hand keken de Amerikanen me aan of ze water zagen branden. Vervolgens had ik een les Lengua Española (Spaanse taal) hierbij heb we uitleg gehad over de subjuntivo met betrekking tot wens/wil. Erg handig weer voor mijn herkansingen in Nederland. Om 11;20 waren we uit en kon ik snel wat eten zodat ik meekon naar het Prado (museum). Bij het Prado werd iedereen in groepen op taalniveau ingedeeld zodat de gids wist hoe dat hij/zij moest praten. Hier kregen we verschillende Spaanse werken te zien van onder andere Velasquez en El Greco. Erg veel nieuwe en interessante dingen te horen gekregen. Vervolgens ben ik natuurlijk nog even bij de Duitse, Belgische en Nederlandse werken gaan kijken van onder andere Rembrandt en Rubens. Tegelijkertijd heb ik nieuwe vrienden gemaakt. Voor de verassing deze keer weer Amerikanen genaamd Drew en Brody ^_^. Uiteindelijk lekker naar huis gegaan om wat te eten en uit te rusten.

Niet alles is zo geweldig als het lijkt. Na mijn dutje had ik enorme huilbui. Door vermoeidheid, nieuwigheid, gemis en frustratie. Ik kon gelukkig met Davy, papa en Mike skypen en ze konden me weer vrolijk krijgen. Het zijn echt schatten! Ook vond ik het erg leuk om te horen dat Mike gewoon lekker bij ons thuis eten was terwijl ik hier in Madrid zit, en dat Davy geslaagd is voor zijn praktijkexamens!!

Mijn lieve klasgenootjes wilde me mee op pad nemen om te ontspannen dus zo gezegd zo gedaan. Eva, Keren en Ymke namen me mee naar de gaybuurt Chueca waar Thijs, Marly, Pascal, Lindy, Alex en Ryan al waren. Hier kwamen we terecht bij een lounge bar op een dakterras, erg leuk en flinke glazen Tinto de Verano (rode wijn en fanta limoen) voor maar €3,00. Hier hebben we 2 nieuwe mensen leren kennen. Een Spaanse dame en een Duits Amerikaanse jongen. Hier zijn we vervolgens mee op stap gegaan, Eva, Keren, Thijs, Lindy en ik. Een leuke avond gehad met bojzondere mensen om ons heen. Taxi naar huis genomen en lekker slapen.

Xxx adiós

1. Brenda:
    6 juni 2015
    Je bent echt een bikkel meis! Zoveel indrukken en nieuwe dingen, laat die huilbui maar effies lekker komen! Lucht goed op waarschijnlijk!! Gelukkig krijg je genoeg steun van iedereen om je op te vrolijken, dat maakt ons hier in nederland ook een beetje geruster.
    Geniet nog lekker de komende weken meissie, ik ben je vaste blog-volger!
    Loveyou xxx