Guernica

15 juni 2015 - Madrid, Spanje

Hallotjes,

Na het ochtend ritueel heb ik eindelijk mijn cijfers voor mijn twee toetsen gehad: een 8,7 en een 8,0. Waarom had ik twijfels? Blijkbaar heb ik het dus gewoon goed gemaakt. Vervolgens hebben we nieuwe stof gehad over adviezen geven (dar consejos) en het gebruik van verschillende tijden. Ook heb ik vandaag mijn presentatie over Nederland gehouden. Hierin was iedereen enorm geïnteresseerd en stelde ze verschillende vragen. Ik stond ervan te kijken dat ik in het Spaans kon uitleggen hoe dijken werken, wij met water werken en dat veel ideeën ontstaan zijn door de watersnoodramp. Daarnaast waren ze onder de indruk van mijn presentatie skills. Fijn al die complimenten en zulke resultaten op 1 dag.

Vervolgens naar huis geracet om te lunchen en vervolgens naar het museum Reina Sofía. Hier heb ik verschillende schilderijen gezien  waar ik vroeger les over heb gehad bij kunstgeschiedenis. Erg leuk! Werken van Dalí, Picasso, Miró en van Gogh en tot slot kon ik eindelijk de Guernica van picasso in real-life zien. Immens groot en indrukwekkend!

Na het bezoek van het museum ben ik met Sanne langs het station Atocha gegaan. Hierin is een tropische tuin te vinden met een schildpadden vijver net als mijn schatjes Fokke en Sukke!

Vervolgens zijn we nog heerlijke Churros met Chocolade saus gaan eten bij San Gines, het oudste en meest bekende churros restaurant (chocolatería) van Madrid. Na een tafel te hebben gestolen van een gezin dat ons te snel af wilde zijn, hebben we heerlijk genoten.

Vanavond heb ik nog even contact gehad met mijn ouders en Mike aangezien ik morgen mijn ouders ga ophalen op het vliegveld. Vervolgens nog huiswerk gemaakt en nu mijn blog schrijven, foto’s uploaden en het bedje induiken.

De groeten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Diana::
    16 juni 2015
    Mooi resultaat voor je toetsen, ga zo door!
  2. Irm:
    16 juni 2015
    Super cijfers zie je niet twijfelen je kunt het want je bent een kanjer !
  3. Trix:
    16 juni 2015
    Goed zo, fijne dagen met pap en mam en natuurlijk met Mike
  4. Rico:
    16 juni 2015
    Mooie cijfers Mandy! Ga zo door. Geniet ze ook al hoe ik dit niet te zeggen wat dat doe je volop! ;)
  5. Maaike:
    16 juni 2015
    Hola mandy, ¡Me encanta tu blog!
    ¡Muy buena estancia en Madrid!

Saludos a todos, Maaike