el primero día

1 juni 2015 - Madrid, Spanje

Zeven uur ’s ochtends. De eerste officiële dag is aangebroken. Oké wat ga ik doen? Insmeren, check. Opfrissen, check. Ontbijten, bijna check. Na een uitgebreid ontbijt waren we er dan toch echt klaar voor, Ymke en ik op ontdekkingstocht naar de universiteit Nebrija. Hier werden we met veel Amerikanen en Thaise in een lokaal gestopt. Eerst een toets, gevolgd door een gesprek. Op basis daarvan werd ons niveau Spaans bepaald. Vervolgens kregen we een uitgebreide rondleiding (ahum) we kwamen langs de kantine, de wc’s, de aula en de bibliotheek. That’s it, maar wel een prachtige school met mooie Spaanse mensen in een oud mooi gebouw. Daarna hadden we een korte pauze waarin ik een heerlijk broodje met tonijnsalade heb gegeten. Tot slot kort het regelement doorgenomen voor ons gedrag bij de gastgezinnen.
We hebben vervolgens heerlijk geluncht met onze Spaanse familie, we kregen gevulde paprika’s, komkommer, tomaat, brood en watermeloen. Heerlijk! Daarnaast heb ik voor mezelf een persoonlijk record behaald door in het Spaans een gesprek over de crisis en regering te voeren. Stiekem was ik best trots. Na de lunch zijn we naar Parque del Retiro gegaan met de gehele klas. Erg gezellig en daar de tijd vol gemaakt tot 22:00. Onderweg naar huis nog wat te eten gescoord en nu op mijn kamertje aan het schrijven. Al bij al een prachtige eerste dag met veel nieuwe mensen!