Tja nu moet ik echt beginnen?!

2 juni 2015 - Madrid, Spanje

Jeetje, zou mijn wekker wel werken? Alweer later dan de bedoeling was uit bed, maar binnen een half uur gedoucht en al klaar voor de eerste schooldag met daadwerkelijke lessen. Aangekomen op Nebrija kregen we in de Aula onze klas en niveau te horen. A2 niveau (gebaseerd op ERK niveaus  anders gezegd Europees Referentie Kader) en een klas met 10 Amerikanen en 3 Thaise. Niet de makkelijkste om te verstaan. Na een kennismaking en wat spelletjes kwam ik erachter dat mijn niveau een stuk hoger lag dan dat van mijn klasgenoten. Na 2 colleges had ik eindelijk pauze, terug schakelen naar Nederlands met mijn vrienden. Na het een en ander verteld te hebben kreeg ik advies van ze dat ik misschien een niveau hoger moest. Dus naar m’n docent en op gesprek bij een coördinator. Het is me gewoon gelukt, ik sta er nog versteld van. Ik mocht naar een klas op B1 niveau (nog steeds op basis van ERK) deze keer gevuld met alleen maar Amerikanen en 1 Aziatische jongen. Helaas geen kennismaking voor mij dus namen leren wordt nog een opgave. Ik merkte meteen verschil in niveau want i.p.v. spelletjes hadden we gesprekken over toekomst van de wereld en hoe we deze konden verbeteren. 13:10 klaar met school, op naar huis voor de lunch.

Eenmaal bij deze geweldige familie gearriveerd kregen Ymke en ik heerlijke Salmorejo (een soort gazpacho) met brood, groetes, konijnenbouten, varkenslapjes en als afsluiter ijs! Hierna hebben we lekker gebruik gemaakt van de Spaanse siësta. Uurtje of 2 liggen maffen in de zon met omdraaien en Hardstyle mixen van m’n maatje Dennis Marijnissen (deenis51 op youtube).

Vervolgens een cardio training van het kickboxen uitgevoerd aangezien ik de trainingen in nederland moet missen en afgesloten met een heerlijke verfrissende douche. Nog wat boodschapjes gedaan met Ymke. We hebben een lidl om de hoek gevonden waar ze Grolsch beugel 45 cl en Leffe Blond verkopen, kan niet beter toch?!

Ymke ging lekker sporten en ik op avontuur, en dat was het zeker! Ik heb de metro gepakt naar puerta del sol, een prachtig plein gelegen in centraal Madrid. Hier trof ik een groepje muzikanten, wat een prachtige gezellige leuke nummers zeg! Na wat luisteren en dansen met Spanjaarden ben ik opzoek gegaan naar een eettentje. Eenmaal gevonden bestelde ik een biertje waarbij ik heerlijke Patatas con aioli kreeg en daarna nog heerlijke croquetas de Jamón (kroketjes met ham) gegeten. Na wat Spaanse gesprekken terug naar Sol. Waar ik vervolgens een groep dansers aantrof, bekeken door geschat 200 toeristen en Spanjaarden. Wat een show maakte ze ervan, ge-wel-dig!

Terugreis gestart en op mij  eind halte (cuatro caminos) nog een kroeg ingedoken, weer genoten van  een heerlijk biertje waarbij ik een soort mini cordon bleu kreeg (jep de Spaanse naam ben ik vergeten, dat heb je goed gezien).

Vervolgens toch maar besloten om naar huis te gaan, ondertussen was het elf uur en heb ik de tijd genomen om via Skype een super gesprek te voeren met mijn geweldige Nederlandse ouders.

Eindelijk mijn blog opgestart met foto’s, video’s en natuurlijk mijn awesome mega geweldige verhalen. JaJaJa Broma (grapje). Nee ik hoop serieus dat jullie dit leuk vinden om te lezen en dat ik een goede manier van schrijven heb (niet gelet op alle spellingsfouten). Neem ook eens een kijkje bij de foto’s en video’s. Mijn doel is om elke dag te schrijven (misschien onder het genot van een fles-je- Grolsch zoals nu).

Dikke kus uit nog steeds o zo warme prachte Madrid.

1. Irm:
    3 juni 2015
    Hej Mandy, geweldig een eigen blog ;-) Ik ben er blij mee en beloof je dat ik een trouwe lezer zal zijn...
    Hoe lang blijf je nu daar in Madrid ? Kwestie van te weten wanneer we langs kunnen komen voor een citytrip met onze persoonlijke gids :-D
    xxx
    irmgard
  2. Trix:
    Hoi Mandy
    Mooi joh zo'n blog Zo te horen heb je het goed naar je zin horen van elkaar liefs
  3. Laura:
    3 juni 2015
    hartstikke leuk, ook ik zal je dagelijks volgen
  4. Diana::
    3 juni 2015
    Nog een trouwe lezer...dagelijks zal wrs niet lukken, maar volgen zal ik je zeker. Hoop natuurlijk ook nog een keer een foto tegen te komen met een witte rok in actie ;-)
  5. Celine:
    Heey Mandy,
    Super leuk dat je bent begonnen met je blog! ik zal er denk ik nog vaak een kijkje op nemen.