El Flamenco!

17 juni 2015 - Madrid, Spanje

Hola todos,

Na een lekkere lange nacht slapen, fris wakker geworden vanochtend. Eenmaal op school bleken de Amerikanen niet goed te hebben geslapen, de helft was afwezig en de andere helft lag letterlijk te slapen in klas. (ja net als in films!) Nou moet ik toegeven dat het 1e les uur ook niet spectaculair was. Het tweede lesuur was daar in tegen opwekkend. We moesten voor de klas een stad omschrijven, deze stad moesten ze raden en mochten ze vragen bij stellen die ik met ja/nee kon beantwoorden. Na een aantal keren nee stond er een galgje en had ik van de klas gewonnen. Terwijl ik vertelde over grachten, een historisch centrum en de ‘red light district’.

Na deze les hadden we cultuur les waarbij we dieper op de Flamenco (Spaanse dans) in zijn gegaan. Ik kon vol trots vertellen dat ik eens een flamenco workshop heb gehad op Fontys en mocht meteen voor klas gaan staan. Ik heb in het Spaans uitleg gegeven over de technieken die ik geleerd heb en voorbeelden gegeven. Als huiswerk moesten we filmpjes bestuderen en allemaal een stukje oefenen zodat we morgen met de hele klas kunnen dansen. Nu het toch allemaal begint te kriebelen wil ik misschien naar de theatervoorstelling ‘Carmen – Opera Flamenco’ gaan hier in Madrid. Dit verhaal gaat over een overleden flamenco danseres en het hele stuk wordt d.m.v. Flamenco aan elkaar gespeeld. Daarnaast heb ik besloten om in Nederland op dansles te gaan om een stijl van de Flamenco te leren.

Na school hebben we geluncht en ben ik aan het leren gegaan. Dit wel in mijn bikini en in de olie op het dakterras! Lekkere douche genomen en naar mijn ouders gegaan om gezellig een hapje te eten. Samen hebben we alles gepland voor morgen aangezien Mike komt (Jaaa Mike komt!!!) en ze bij mij thuis komen lunchen.

Ik kijk ernaar uit om morgen mijn blog te schrijven met een geweldig gevoel!

Groetjes terug aan iedereen die ze meegegeven heeft aan mijn lieve papa en mama!

1. Brenda:
    18 juni 2015
    Het blijft zo leuk om je blog te lezen! Je verteld met zoveel liefde over Spanje, de taal en de cultuur! Goede cijfers, voorbeeld zijn in de klas, je kan en doet het allemaal maar! Als schone nicht ben ik echt wel trots op je hoor! Geniet lekker van de heerlijke tijd met je ouders en mijn lieve neef, dan blijf ik genieten van al jouw mooie verhalen! Xxx
  2. Diana::
    19 juni 2015
    He meis,
    Carmen is absoluut zeker een aanrader. Heb er heel lang geleden (hier in Nederland) een musical van gezien. Prachtig verhaal en alles eromheen....

Maar zo zo te lezen gaat de witte rok je nog van pas komen. Wil daar dan natuurlijk wel een foto van zien, liefst in actie ;-)

Geniet lekker van je tijd daar, zeker nu je ouder en Mike er zijn.
    Liefs,