I'm getting my English back :O

3 juni 2015 - Madrid, Spanje

Hola todos / hallo allemaal,

Standaard ochtend ritueel heeft weer plaats gevonden, later uit bed dan de bedoeling was en aangekomen op Nebrija meteen lessen volgen. Eerst hadden we les van Esther en dat was enorm fijn. Ze houdt rekening met ons niveau dus praat iets langzamer dan de gemiddelde spanjaard. We kregen uitleg over de verledentijden (indefinido y imperfecto). Dat kon ik enorm waarderen aangezien ik na Madrid in Nederland een herkansing moet maken dat daarover gaat. Esther was goed bezig! Vervolgens hadden we les van Isaac, een jonge grappige sportieve docent. Hij wil ons echt een niveau hoger brengen want vandaag hebben we in de toekomstige tijd (futuro) gesprekken gevoerd over de klimaat veranderingen (voor de amrikanen global warming). Toen zijn de Amerikanen erachter gekomen dat ik uit Nederland kom (vonden ze geweldig haha) en vertelde ze dat ze deze zomer naar Amsterdam gaan. Van het een kwam het ander en nu hebben we veel contact buiten school en gaan ze vanavond mee stappen. Ik heb mezelf erop betrapt dat het heel makkelijk is om Engels met ze te gaan praten zodat ze je begrijpen maar dat is natuurlijk fout. Dus mijn doel voor de volgende keer is om bij Spaans te blijven en anders moeten zij maar Nederlands gaan praten.

Eenmaal thuis kregen we heerlijke quiche met prei en een salade met als basis kikkererwten. Buikje weer rond gegeten en daarna meteen naar bed gegaan voor mijn siësta, want zoals je misschien al gelezen had ga ik vanavond stappen. Aangezien de metro tussen 00:30 en 06:00 ’s nachts niet rijd moeten we ons daarop aanpassen en ben ik uit voorbereiding gaan slapen. Ik ben benieuwd! Morgen zal ik daarover schrijven en mijn gehele dag want we hebben morgen geen school aangezien de feestdag (día festiva). Vergeet niet bij de foto’s te kijken!

Kussssss